previous arrow

19202122232425
262728293031
Archiwum
rok-szkoly-w-ruchu-logologo_eszkola-mbaner_vulcan_1pajacyk-m2rzecznik-praw-dzieckafb szkołybadzmy_poszukiwaczami_autorytetu szkola_pamieta nprc cała_polska_czyta_dzieciom wychowanie_przez_czytanie madrzy_cyfrowi trzymaj_forme program_dla_szkol

15 marca zakończyła się nasza wizyta w Wielkiej Brytanii. Wyjazd był krótki, ale intensywny. Pierwszy dzień pobytu rozpoczął się w dzielnicy Greenwich, w której zobaczyliśmy południk zerowy oraz podziwialiśmy panoramę Londynu ze szczytu wzgórza. Następnie poszliśmy obejrzeć twierdzę Tower of London i spacerowaliśmy brzegiem Tamizy. Tego samego dnia udaliśmy się do galerii Tate Modern, w której prezentowane są zbiory sztuki nowoczesnej oraz zwiedziliśmy teatr The Globe, dla którego tworzył swoje sztuki William Szekspir. Mogliśmy wysłuchać historii teatru opowiedzianej przez naszego angielskiego przewodnika, zobaczyć wnętrza teatru, podejrzeć pojedynek na miecze oraz posłuchać próby orkiestry. Drugiego dnia pobytu pojechaliśmy do zamku Leeds. Zamek położony jest w malowniczej okolicy. Dookoła niego rozpościerają się tereny parkowe, jest tam mnóstwo ptactwa takich jak dzikie gęsi i kaczki, pawie, białe i czarne łabędzie. Zamek otoczony jest fosą. Po zwiedzaniu parku bawiliśmy się w zielonym labiryncie i replice grodu rycerskiego. Po południu zwiedzaliśmy katedrę w Canterbury – siedzibę kościoła anglikańskiego. Trzeci dzień wycieczki to wizyta w Cambridge, mieście uniwersyteckim. Dzięki naszej pilotce wycieczki, pani Gabrysi, poznaliśmy nie tylko historię tego miejsca, ale również zasady studiowania na uczelni. Następnie wróciliśmy do Londynu, aby zwiedzić Muzeum Figur Woskowych Madame Tussaud’s. Było wiele wrażeń – zdjęcia ze sławnymi postaciami, podróż taksówką przez różne okresy z historii Londynu oraz wizyta w kinie 4D. Ostatni dzień to spacer po Londynie – przejażdżka London Eye, zwiedzanie rozrywkowej dzielnicy West End i Chinatown, przemarsz obok Big Bena i budynków parlamentu oraz siedziby rządu Wielkiej Brytanii. Wycieczka zakończyła się rejsem statkiem po Tamizie i spojrzeniem na miasto z „rzecznej” perspektywy. Pogoda była wyśmienita – było ciepło i słonecznie, wszędzie kwitły kwiaty i pierwsze drzewa. Rodziny brytyjskie przyjęły nas ciepło i miały o nas same pozytywne uwagi. Uczniowie mogli poznać życie przeciętnych Brytyjczyków „od kuchni”. Mieli okazję do przetestowania znajomości języka angielskiego w sytuacjach życia codziennego – rozmowy towarzyskiej, zakupów czy zamawiania jedzenia w retauracji. Zmęczeni, ale pełni wrażeń wracaliśmy do naszych domów.

„Wycieczka bardzo mi się podobała. Zwiedzaliśmy bardzo ładne i ciekawe miejsca. Mieszkanie u rodzin było fajne, bo dzięki temu mogłam rozwinąć swoje umiejętności językowe.”

Sandra Nanowska, kl. I d

„Wycieczka była bardzo fajna. Program był bardzo ciekawy i zobaczyliśmy dużo interesujących rzeczy. Najbardziej podobało mi się Muzeum Figur Woskowych Madame Tussaud’s, galeria sztuki nowoczesnej, Shakespeare’s Globe, oraz Leeds Castle. W następnym roku mam nadzieję na równie ciekawą wycieczkę.”

Martyna Trojanowska, kl. II d

„Moim zdaniem warto było pojechać do Londynu, ponieważ miałam okazję sprawdzić swój j. angielski oraz nauczyć się wielu nowych słówek. Najbardziej podobało mi się London Eye, Big Ben, Muzeum Figur Woskowych Madame Tussaud’s.”

Hania Łebzuch, kl. I c

„Na wycieczce podobało mi się mieszkanie z angielskimi rodzinami. Na London Eye podobały mi się widoki. Na pewno zapamiętam tę wycieczkę.”

uczeń klasy I c

„Wycieczka do Londynu była niesamowitym przeżyciem. Zwiedziliśmy dużo ciekawych miejsc, poznaliśmy inną kulturę. Rodziny przyjęły nas bardzo miło. Najbardziej podobało mi się w Muzeum Figur Woskowych. Fajną rzeczą było również to, że w Anglii każdy ubiera się tak, jak tylko chce i nikt nie zwraca na to uwagi. Można chodzić w piżamie, mieć niebieskie włosy a skarpetki nie do pary. Każdy jest tam całkiem inny. Ludzie w sklepach są bardzo mili.”

„Podróż zdawała się długa i męcząca lecz sprawy potoczyły się inaczej i przyjazd do Anglii minął bardzo szybko, a to wszystko dzięki wspaniałym osobom, które mi towarzyszyły. Bardzo trafiona była moja rodzina, która ugościła mnie jak najlepiej mogła. Cała Anglia zrobiła na mnie ogromne wrażenie, a w poznawaniu jej pomogła nam bardzo miła pani przewodnik. Wycieczka była bardzo udana, a ja wróciłam z bagażem wiedzy i nowych doświadczeń.”