Odyseja Umysłu

Odyseja Umysłu

W  sobotę 14 marca odbyły się we Wrocławiu regionalne eliminacje Międzynarodowego Konkursu Odyseja Umysłu. Tegoroczny udział ograniczył się tylko do 80 drużyn odysejowych z Opolszczyzny i Dolnego Śląska, bo duże zainteresowanie działalnością grup spowodowało uruchomienie kolejnego rejonu konkursowego. Jak widać konkurencja i tak była duża. Młodzi Odyseusze rywalizowali ze sobą w dwóch konkurencjach. Pierwszą było rozwiązywanie problemów spontanicznych na tu i teraz. Drużyny stawały w sali konkursowej za zamkniętymi drzwiami i dowiadywały się, co twórczego mają wykonać w ciągu przydzielonego czasu. Działania te objęte były ścisłą tajemnicą, by pozostali uczestnicy rywalizacji nie podjęły prób wcześniejszego rozwiązania problemu. Zadanie to  wymagało dużej kreatywności, dyscypliny i szybkości działania. Kolejną punktowaną konkurencją był publiczny występ przedstawiający rozwiązanie sceniczne problemu długoterminowego. Na tym etapie drużyny wystawiały ośmiominutowy spektakl według własnego scenariusza, zawierający wymagane regulaminem problemy zadaniowe. Nasze drużyny przygotowały dwa tematy do prezentacji konkursowej. W pierwszym pt. „Jak w starym kinie” zespół wymyślił i zagrał dowcipne przedstawienie, w którym pewien Reżyser współcześnie produkuje i prezentuje film niemy. Twórca filmu miał objaśnić, dlaczego dzieło tego rodzaju powstaje w dzisiejszych czasach, a po jego pokazie zareagować na komentarze ze strony Krytyka Filmowego. W filmie niemym,  w którym zabawny Czarny Charakter popełnia trzy niepoważne „niecne występki”, żadna z postaci nie mogła się odezwać, zamiast tradycyjnych dialogów pojawiały się napisy, a jedynymi odgłosami towarzyszącymi „projekcji” był akompaniament w formie ścieżki dźwiękowej  ułożonej przez drużynę i wykonywanej na stworzonym przez nią instrumencie. Dodatkowo zespół pokazał też krótki zwiastun innej produkcji, której premiera odbędzie się niebawem. Problem ten realizowany był w III grupie wiekowej wraz z uczniami szkół ponadgimnazjalnych, co dodatkowo podnosiło poprzeczkę i poziom stresu naszym uczniom.

Drugi zespół wystawił na scenie własną adaptację historii o Puszce Pandory, w nowoczesnej konwencji gry komputerowej. Podczas przedstawienia postać Gracza wzięła udział w zainspirowanej starogreckim mitem wielopoziomowej „grze”, w której na początku pojawia się prolog opowiadający znaną wersję mitu o Puszce Pandory, a w samej grze –  trzy awatary reprezentujące różne nieszczęścia, jakie z niej uciekły. Poszczególne poziomy gry posiadały  dźwięki sygnalizujące początek oraz koniec każdego z nich. Uczestnik  gry ma do dyspozycji także licznik energii pokazujący, ile sił pozostało głównemu bohaterowi. Ostatecznie, Gracz awansował na najwyższy poziom i wypuścił w świat „nadzieję” – zwyciężając w ten sposób w całej rozgrywce.

Całe wydarzenie stanowiło niezwykłą rozwijającą i twórczą zabawę. W wyniku regionalnej rywalizacji między uczestniczącymi zespołami, mimo braku doświadczeń, drużyny nasze zajęły wysokie pozycje w grupach. Konkurs zakończył się tuż przed 20:00 wielkim show, pełnym niespodzianek, dobrej zabawy i tysiąca braw. Pozostający na tym wydarzeniu uczestnicy mogli w multimedialnej prezentacji zobaczyć najpiękniejsze i najciekawsze chwile całodziennego konkursu.  Gościem honorowym gali konkursowej był szop Omer będący maskotką Odyssey of the Mind.

Zapraszamy do obejrzenia stron:

https://vimeo.com/user9737620/videos     http://odyseja.org     http://www.odysseyofthemind.com

 1,134 total views,  1 views today


Biuletyn informacji publicznej
logowanie do e dziennika
ikona facebook

Archiwum