previous arrow
next arrow
Slider

szkolne-wsparcie-k-km
Archiwum
rok-szkoly-w-ruchu-logologo_eszkola-mbaner_vulcan_1pajacyk-m2rzecznik-praw-dzieckafb szkołybadzmy_poszukiwaczami_autorytetu szkola_pamieta nprc cała_polska_czyta_dzieciom wychowanie_przez_czytanie madrzy_cyfrowi trzymaj_forme program_dla_szkol
Rok 2018 został oficjalnie uznany Rokiem Praw Kobiet w Polsce, ponieważ dokładnie 100 lat temu – oprócz odzyskania niepodległości – polskie obywatelki mogły aktywnie uczestniczyć w życiu państwa jako elektorki, a nawet posłanki. W związku z tym na zastępstwach z nauczycielem bibliotekarzem uczniowie mogli wziąć udział w nietypowym projekcie “Kobieta na tapecie”. Pomysł narodził się nie tylko z powodu Roku Praw Kobiet, a nawiasem dodać trzeba, że rok 2018 jest także Rokiem Ireny Sendlerowej, zapomnianej polskiej bohaterki. Do powstania projektu “Kobieta na tapecie” przyczyniła się książka “Opowieści na dobranoc dla młodych buntowniczek” autorek Francesci Cavallo i Leny Favilli, którą można wypożyczyć w szkolnej bibliotece. Na czym projekt polegał? Uczniowie losowali bohaterki, m.in. Kleopatrę, Hypatię, Katarzynę Wielką, Jane Austen, Margaret Tatcher czy Julię Child – zakres znanych kobiet był naprawdę szeroki, ponieważ obejmował wybitne kobiety polityki i nauki świata starożytnego, jak i kobiety sukcesu historii nowożytnej. Na podstawie krótkich informacji oraz wyszukanych wiadomości w Internecie uczniowie mieli za zadanie stworzenie artykułu na temat wylosowanej postaci. Obowiązywała metoda Marii Montessorii, czyli całkowita samodzielność uczniowskich “grup redakcyjnych”. Nauczyciel zapewniał tylko materiały plastyczne i piśmiennicze oraz broszurki o wybitnych kobietach. Prace małych redakcji można obejrzeć w bibliotece, a zwycięzcami zostali autorzy artykułów o Hypatii i Julli Child, czyli uczniowie klasy II b, a nagrodę pocieszenia otrzymały uczniowie z klasy III d, autorzy artykułu o Marii Montessori. Na zwycięzców czekał słodki upominek. Oprócz projektu “Kobieta na tapecie” uczniowie mogli wziąć udział w dwóch zabawach popularyzujących czytelnictwo “Moje literackie ABC” oraz “Pisarski scrabble”. Uczestnicy akcji czytelniczych otrzymali punkty za chętny udział i, oczywiście, przygodę z literaturą.

 351 total views,  1 views today