KOMUNIKAT DYREKTORA SZKOŁY
ORGANIZACJA NAUCZANIA W OKRESIE OD 26 PAŹDZIERNIKA DO 08 LISTOPADA 2020 ROKU W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 2 Z ODDZIAŁAMI DWUJĘZYCZNYMI IM. MARII SKŁODOWSKIEJ-CURIE W NAMYSŁOWIE
W związku z czasowym ograniczeniem działalności szkół związanym z przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID -19, od dnia 26 października 2020 roku uczniowie klas czwartych, szóstej i ósmych przechodzą na nauczanie zdalne. Dbając o zdrowie i bezpieczeństwo naszych uczniów, w organizacji tej formy kształcenia uwzględniamy aktualne zalecenia medyczne w zakresie czasu i zasad bezpiecznego korzystania z urządzeń cyfrowych, a także ich dostępność w domach. Organizacja pracy szkoły od dnia 26 października 2020 roku poniżej.
- KLASY I-III:
1.Nauka stacjonarna w szkole.
2.Obowiązuje dotychczasowy tygodniowy plan lekcji bez jakichkolwiek zmian (umieszczony w dzienniku elektronicznym, na szkolnej stronie internetowej).
3.Świetlica szkolna dla klas I-III działa jak dotychczas przed lekcjami oraz po lekcjach (w godzinach od 7.00 do 16.00).
4.Stołówka szkolna wydaje obiady:
dla klas pierwszych i drugich po 4. godzinie lekcyjnej
dla klas trzecich po 5. godzinie lekcyjnej
5.Biblioteka szkolna obsługuje uczniów jak dotychczas w godzinach pracy nauczyciela bibliotekarza.
6.Obowiązek zakrywania ust i nosa we wszystkich częściach wspólnych oraz w drodze do szkoły i ze szkoły (nie obowiązuje podczas lekcji).
7.Obowiązek dezynfekowanie rąk bezpośrednio po wejściu do szkoły i przy wychodzeniu ze szkoły oraz częste mycie rąk w trakcie pobytu w szkole (mydło i ciepła woda!)
8.Obowiązek zachowania bezpiecznej odległości w kontaktach bezpośrednich z innymi uczniami i/lub pracownikami szkoły (w miarę istniejących możliwości).
2. KLASY IV-VIII realizują zajęcia zdalne:
1. Zajęcia zdalne odbywają się zgodnie z dotychczasowym tygodniowym planem nauczania (umieszczonym w dzienniku elektronicznym oraz na szkolnej stronie internetowej).
2.W formie zdalnej realizowane są również wszystkie inne zajęcia pozalekcyjne (zgodnie z dotychczasowym planem stacjonarnym).
3.Udział uczniów w zajęciach zdalnych jest obowiązkowy.
4. Lekcja w formie zdalnej trwa 30 minut. Pozostały czas, tj. 15 minut + czas planowanej przerwy uczniowie mogą przeznaczyć na odpoczynek, posiłek czy przygotowanie się do kolejnej lekcji. Nauczyciele dbają o równomierne obciążenie ucznia pracą przed monitorem poprzez naprzemienne korzystanie z podręcznika i komputera.
5.Głównym kanałem przepływu informacji w relacji uczeń-nauczyciel-wychowawca-rodzic jest dziennik elektroniczny, dzięki czemu wszyscy maja równe szanse i dostęp do informacji.
6.Lekcja online odbywa się z wykorzystaniem dziennika elektronicznego Vulcan i/lub platformy Teams w programie Microsoft Office 365 z wykorzystaniem wideokonferencji. Każdy uczeń ma obowiązek posiadania konta w dzienniku elektronicznym Vulcan oraz na platformie Teams.
7.Uczniowie systematycznie odbierają informacje zamieszczone w dzienniku elektronicznym przez nauczycieli, w tym wychowawców.
8.Rozmowy indywidualne i odpytywania przeprowadzane są przy włączonej kamerze ucznia i nauczyciela.
9.Nauczyciele udostępniają materiały dydaktyczne uczniom w dzienniku elektronicznym (w zakładkach: „wiadomości” i „zadania domowe”) oraz w module „zadania” na platformie TEAMS.
10.Uczniowie terminowo odsyłają do nauczycieli wykonane zadania.
11.W sytuacji braku możliwości uczestniczenia w zajęciach online zgodnie z planem zajęć lekcyjnych, uczniowie są zobowiązani w tym czasie wykonać zadania zlecone przez nauczyciela i nie odchodzić od stanowiska pracy zdalnej.
12.Praca uczniów w trakcie zajęć zdalnych będzie oceniana. Ocenie podlegają wszystkie aktywności ucznia na zajęciach oraz realizowane w ramach nauki własnej. Sposób weryfikacji wiedzy i oceny pracy ucznia zależy od wymagań nauczyciela określonych w Przedmiotowych Zasadach Oceniania.
13.Oceny uzyskane do czasu realizacji nauczania zdalnego oraz w czasie pracy zdalnej i po jej zakończeniu stanowią podstawę klasyfikowania i promowania uczniów.
14.Wszyscy nauczyciele zobowiązani są do monitorowania wiedzy i umiejętności uczniów, a także informowania uczniów i ich rodziców o postępach ucznia w nauce za pośrednictwem dziennika elektronicznego Vulcan.
15.Potwierdzeniem aktywności ucznia na zajęciach jest obowiązkowe zalogowanie się do dziennika elektronicznego i/lub na platformę Teams w dniu realizacji konkretnych zajęć.
16.Za koordynowanie współpracy miedzy nauczycielami, uczniami i rodzicami odpowiadają wychowawcy klas.
17.Dyrektor koordynuje realizację bieżących zadań szkoły wynikających z planu nadzoru pedagogicznego.
18.Zachowanie się podczas zajęć prowadzonych online:
a)zajęcia online oraz rozmowę zawsze pierwszy rozpoczyna i kończy nauczyciel.
b)uczeń, który chce włączyć się do rozmowy, oczekuje na zgodę nauczyciela, następnie włącza mikrofon. Po zakończonej wypowiedzi wycisza mikrofon (to pozwoli uniknąć zbędnego szumu i zakłócenia lekcji).
c) uczniom nie wolno wyłączać mikrofonów innym uczestnikom rozmowy lub wideolekcji i robić zdjęć uczestnikom spotkania.
d) na platformie uczniowie przechowują, udostępniają i tworzą jedynie pliki potrzebne na lekcji, podczas zajęć uruchamiają tylko pliki, programy i strony internetowe polecane przez nauczyciela.
e)uczniowie nie mogą nikogo obrażać, ośmieszać, wzbudzać niepokoju i innych negatywnych emocji.
f) login i hasło do logowania się na platformie uczeń przechowuje w bezpiecznym miejscu i nie udostępnia ich innym.
PEDAGOG/PSYCHOLOG/BIBILIOTEKARZ/LOGOPEDA
Pedagog, psycholog, bibliotekarz, logopeda w zakładce NAUCZANIE ZDALNE – prowadzą zakładkę z poradami, informacjami, zadaniami i zabawami relaksacyjnymi etc. wspierającymi proces dydaktyczny uczniów. Pedagog, psycholog, bibliotekarz i logopeda będą również do dyspozycji uczniów i rodziców w godzinach pracy na terenie szkoły.
PONIŻEJ GODZINY LEKCYJNE+ PRZERWY MIĘDZYLEKCYJNE OBOWIĄZUJACE KLASY I-VIII
Godziny lekcyjne
lekcja 1: 8.00-8.45
lekcja 2: 8.55-9.40
lekcja 3: 9.50-10.35
lekcja 4: 10.45-11.30
lekcja 5: 11.50-12.35
lekcja 6: 12.55-13.40
lekcja 7: 13.50-14.35
lekcja 8: 14.45-15.30
Przerwy międzylekcyjne
Przed lekcją 1: 7.50-8.00
Po lekcji 1: 8.45-8.55
Po lekcji 2: 9.40-9.50
Po lekcji 3: 10.35-10.45
Po lekcji 4: 11.30-11.50 (długa przerwa obiadowa)
Po lekcji 5: 12.35-12.55 (długa przerwa obiadowa)
Po lekcji 6: 13.40-13.50
Po lekcji 7: 14.35-14.45
Po lekcji 8: 15.30-15.40
W razie jakichkolwiek problemów technicznych w korzystaniu z platformy Microsoft Teams lub dziennika elektronicznego Vulcan pomocy i konsultacji udziela Pani Barbara Łabowska poprzez kontakt mailowy w dzienniku elektronicznym (barlabo46@eszkola.opolskie.pl). Pomocy w sprawach organizacyjnych, planu zajęć i innych udziela dyrektor szkoły Artur Matkowski: tel. 669 477 115. Istnieje możliwość wypożyczenia ze szkoły na czas nauczania zdalnego laptopów dla uczniów. Ilość laptopów jest ograniczona. Chęć wypożyczenia proszę zgłaszać poprzez wychowawców lub telefonicznie w sekretariacie szkoły.
Jednocześnie informuję, że zgodnie z nowymi zaleceniami sanitarnymi, uczniowie w wieku do lat 16 w godzinach od 8:00 – 16:00 mogą wychodzić z domu wyłącznie pod opieką osoby dorosłej.
Proszę o śledzenie strony internetowej szkoły oraz poczty w dzienniku elektronicznym Vulcan, na których zamieszczane będą wszystkie ważne informacje.
Zapraszam Państwa do współpracy w zakresie wsparcia nauczania, o którym powyżej. Wiem, że dzięki Państwa pomocy przeprowadzimy ten proces sprawnie i efektywnie, w trosce o dobro i zdrowie naszych uczniów.
z wyrazami szacunku
dr Artur Matkowski
Dyrektor Szkoły
99 total views, 1 views today