previous arrow
next arrow
Slider

szkolne-wsparcie-k-km
Marzec 2020
P W Ś C P S N
« Lut    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
Archiwum
rok-szkoly-w-ruchu-logologo_eszkola-mbaner_vulcan_1pajacyk-m2rzecznik-praw-dzieckafb szkołybadzmy_poszukiwaczami_autorytetu szkola_pamieta nprc cała_polska_czyta_dzieciom wychowanie_przez_czytanie madrzy_cyfrowi trzymaj_forme program_dla_szkol

Sytuacja zagrożenia zdrowia nie jest dla nikogo łatwa do zrozumienia i zaakceptowania.Nic więc dziwnego, że wiele dzieci może czuć się zagubionych, bądź wystraszonych. Jako dbający dorośli, możemy pomóc poprzez słuchanie oraz odpowiadanie w sposób wspierający, szczery i zrozumiały. Na szczęście często dzieci wykazują dużą odporność psychiczną na stratę czy chorobę. Ważne jest jednak, by tworzyć bezpieczne i otwarte środowisko, w którym dzieci będą czuły się swobodnie zadając pytania. Możemy skutecznie pomóc dzieciom w radzeniu sobie w stresujących wydarzeniach i zminimalizować odczuwane napięcie.

Dla lepszego zrozumienia przez dzieci obecnej kwarantanny możemy posłużyć się materiałami zaczerpniętymi od Pani Doroty Bródki. Napisała Ona przepiękną bajkę, która pomoże dzieciom zrozumieć aktualną sytuację związaną z koronawirusem i kwarantanną.

Treść bajki dostępna jest bezpłatnie na blogu autorki (w formie audio).

Poniżej zostawiam Państwu link:

http://dorotabrodka.pl/blog

Wspaniale wyciszająco działa wykorzystanie nagrania z książki „Uważność i spokój żabki”. (nie tylko dla dzieci:))

Dostępne jest ono tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=18SpO_lyH2Q

Jeżeli ktoś z Państwa przegrywa codzienną walkę i usilnie eksploruje materiały na temat koronawirusa, proponuję zamiast odczytywać kolejne liczby zarażonych, wysłuchać webinaru: Jak radzić sobie z lękiem przed koronawirusem?

Info ze strony: Świat stawia czoła epidemii koronawirusa. Z zapartym tchem śledzimy medialne doniesienia o kolejnych zachorowaniach. Wszędzie słychać instrukcje dotyczące

tego, jak się ustrzec przed zarażeniem, a także kolejne wytyczne służb sanitarnych, do jakich mamy się dostosować my i nasi pracodawcy. Nawet osoby, które na co dzień nie odczuwają nadmiarowo lęku, w obecnej sytuacji doświadczają go bardzo wyraźnie. W końcu każdy z nas martwi się o zdrowie swoje i swoich najbliższych.

Czy nasz lęk jest adekwatny do zagrożenia i co zrobić, by go nie wyolbrzymiać? Jakie konsekwencje dla zdrowia i relacji z bliskimi osobami ma przedłużający się strach związany z epidemią? Co możemy zrobić, żeby go w sobie obniżyć? I w końcu – jak możemy zaopiekować się sobą i wesprzeć swoich bliskich w tym trudnym okresie?

Psycholog Joanna Gutral będzie rozmawiać na ten temat z psychologiem klinicznym i psychoteraputką dr Ewą Pragłowską ze Szkoły Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Uniwersytetu SWPS.

Link do materiału: https://www.youtube.com/watch?v=srrPodn3aag

Na rozładowanie napięcia należy poszukać najbardziej odpowiednich dla siebie sposobów. Ich dostępność jest ogromna – od oddechów, słuchania muzyki, medytacji, ćwiczeń itd. Poniżej przedstawiam link z nieco innym sposobem – przy odrobinie szczęścia możemy zobaczyć słonie, żyrafy, bawoły, zebry, lamparty i inne zwierzęta na żywo w Tsavo East National Park w Kenii.

Link do materiału:

https://www.skylinewebcams.com/pl/webcam/kenya/taita-taveta-county/voi/tsavo-east-national-park.html?fbclid=IwAR2GH6J3pKHQGbB_68Lf8fqSI12Y1w-1wcMcmSlQKTTZvoXFxSIUb1vETPQ

Życzę dużo uśmiechu, spokoju i zdrowia,

Pedagog szkolny Katarzyna Jagielska

 22 total views,  1 views today