Inauguracyjna wycieczka Szkolnego Klubu Turystycznego

Szkolny Klub Turystyczny rozpoczął swoją działalność w styczniu 2016 roku. Celem pierwszej wycieczki było zdobycie najwyższego szczytu opolszczyzny – Biskupiej Kopy 891 m n.p.m.

28 stycznia 2016 – chłodny poranek. Wyjeżdżamy na naszą pierwszą klubową wycieczkę w Góry Opawskie. Podróż przebiegła spokojnie i dosyć szybko. Przyjechaliśmy do Jarnołtówka o godzinie 10:00.  Początkowo droga prowadząca żółtym szlakiem turystycznym była łagodna ale strasznie błotnista. Później  zaczęła się prawdziwa górska wspinaczka. W pobliżu schroniska szlak był mocno  oblodzony. Wszyscy zaczęli się ślizgać i upadać na lód. Na szczęście nikomu nic się nie stało. O 11:00 byliśmy pod schroniskiem. I tu niemiła niespodzianka. Całoroczne schronisko niestety zostało zamknięte z powodu braku wody. Po spożytym posiłku ruszyliśmy na szczyt. Po ciężkiej wspinaczce oblodzonym szlakiem o 11:45 zdobyliśmy szczyt Biskupiej Kopy. Widniała tam tabliczka “BUSKUPSKA KUPA 891 M”. Jesteśmy w Czechach. W drogę powrotną ruszyliśmy szlakiem czerwonym. Droga była bardzo stroma i pełna przeszkód w postaci wiatrołomów. Szczęśliwie dotarliśmy do autokaru. W drodze powrotnej czekała nas jeszcze jedna niespodzianka – mały postój w McDonaldzie w Nysie. Do domu przyjechaliśmy zmęczeni ale pełni pozytywnych wrażeń. Nie możemy doczekać się następnego wyjazdu.